Wahidah, Nur (2020) Aplikasi Pembejaran Budaya 34 Provinsi Untuk Anak Sekolah Dasar Negeri 010 Muara Wis Berbasis Android. D3 Manajemen Informatika thesis, STMIK Widya Cipta Dharma.
Text
1731007-D3-Jurnal.pdf Restricted to Repository staff only Download (735kB) | Request a copy |
|
Text
1731007-D3-Manajemen Informatika.pdf Restricted to Repository staff only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Perkembangan teknologi yang sangat pesat, terutama komputer, berdamapak pada dunia pendidikan dalam penggunaan computer. Computer dapat digunakan sebagai media pembelajaran interaktif. Untuk memudahkan penyampaian materi kepada anak-anak belajar kemudai bahwa materi menarik yang dikemas dalam bentuk android yang bersifat mendidik dan menghibur bagi mereka. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menciptakan sebuah multimedia berbasis aplikasi belajar budaya Indonesia sebagai media alternatif pembelajaran yang mudah dipelajari dan dipahami oleh anak-anak siswa sekolah dasar dengan konsep edutainment. Dalam pembuatan aplikasi android menggunakan sistem pengembangan metode waterfall, terdiri dari tahap analisis, desai, implementasi dan pengujian. Aplikasi ini dibuat dengan menggunakan software Ecplise. Berdasarkan hasil penelitian dan pengujian yang telah dilakukan dapat disimpulkan bahwa penerapan berbasis android pembelajaran budaya Indonesia telah berhasil dibuat. Kata kunci: Android, Ecplise, Waterfall, Pembelajaran Budaya Indonesia. =================================================================The development of technology is very rapid, especially computers, building on the world of education in the use of computers. Computers can be used as interactive learning media. To facilitate the delivery of material to children learning later that interesting material is packaged in the form of an educational and entertaining android for them. The purpose of this research is to create a multimedia-based application of learning Indonesian culture as an alternative medium of learning that is easy to learn and understand by elementary school students with the concept of edutainment.In making Android applications using the waterfall method development system, consisting of the analysis, design, implementation and testing stages. This application was created using Ecplise software. Based on the results of research and testing that has been done it can be concluded that the android-based application of Indonesian culture learning has been successfully made. Keywords: Android, Ecplise, Waterfall, Indonesian Culture Learning
Item Type: | Thesis (D3 Manajemen Informatika) |
---|---|
Additional Information: | Bartolomius Harpad, S.Kom., M.Kom |
Uncontrolled Keywords: | Android, Ecplise, Waterfall, Pembelajaran Budaya Indonesia |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software |
Divisions: | Library of Congress Subject Areas > B Philosophy. Psychology. Religion > Manajemen Informatika Manajemen Informatika |
Depositing User: | Ms Nurwahidah . |
Date Deposited: | 31 Aug 2020 05:53 |
Last Modified: | 31 Aug 2020 05:53 |
URI: | http://repository.wicida.ac.id/id/eprint/3288 |
Actions (login required)
View Item |